Jak samodzielnie prowadzić fanpage i przyciągać tłumy?
Czy jest możliwe samodzielne i profesjonalne prowadzenie FanPage, który będzie przyciągać tłumy? Naturalnie tak – jednak by osiągnąć ten złoty cel, trzeba włożyć wiele pracy i starań, ponieważ konkurencja na tym portalu jest bardzo duża, a tym samym ciężko jest zachęcić nowych Fanów do obserwowania właśnie naszej strony.
Wchodząc na Facebooka, możemy zauważyć wiele FanPage’y, które przyciągają tłumy i wcale nie są prowadzone przez wielkie agencje. Bardzo często firmy, ze względu na szukanie oszczędności, stawiają na własną komunikacje poprzez social media. Biorą udział w kursach, szkoleniach, a także webinariach, aby później spróbować swoich sił w wirtualnym świecie. Od czego zatem warto zacząć, by prowadzić dobrze swój profil i przyciągać na niego tłumy?
Bądź prawdziwy i prowadź spójny przekaz
Przy zakłamaniu w mediach, nadmiarem przeróbek graficznych, ludzie szukają czegoś prawdziwego, realnego, namacalnego. Coś, co wcale nie musi być idealne, a bliskie nam. Dlatego wystarczy mieć w głowie cały czas tę zasadę i będzie to dobry początek w tworzeniu komunikacji, ale nie można też zapominać o najważniejszym. W tym wszystkim, nie można zapominać o treści, jaką publikujemy i tego, by była w pełni zgodna z marką, którą reprezentujemy. Przecież sklep odzieżowy nie zacznie nagle publikować informacji ze świata polityki, a deweloper mieszkaniowy nie udostępni zdjęć kotów z demotywatorów.
Poza contentem i spójnym przekazem, ważna jest częstotliwość umieszczanych wpisów. Nie można tego robić ani za często, ani za rzadko – chociaż i tutaj zdarzają się wyjątki. Przykładowo – na profilach związanych z mediami, wręcz wskazane jest, aby co godzinę umieszczać newsy i gorące informacje, gdy na profilu firmy produkującej meble ogrodowe, zamieścimy jeden wpis na dzień (bądź nawet do drugi dzień). Ważne, aby profil żył, nie był chaotyczny, a także nie przeciążał nadmiarem informacyjnym.
Postaw na jakość umieszczanych materiałów
Wiele osób, które samodzielnie publikuje treść na facebooku ulega złym nawykom i nie przygląda się dokładnie materiałom, które umieszcza – w rezultacie na FanPage lądują za małe zdjęcia, informacje sprzeczne z interesem firmy lub zdjęcia produktów ze sklepu, bez widocznego logo, informacji o cenie czy sposobie zamówienia. Takie działania są szkodliwe dla firmy i jej interesu.
Ostatnie, co może poprawić działania i przyciągać tłumy to.. reklamy opłacane poprzez Facebooka! W managerze reklam można wybrać różne opcje – pozyskiwanie nowych obserwatorów, zbieranie informacji o użytkownikach (kontakty poprzez tworzenie spersonalizowanych ofert) czy promowanie postów, które mogą poprawić nam sprzedaż czy wzmocnić świadomość samej marki wśród osób, które są zalogowane na portalu społecznościowym. Choć nasze rady wydają się takie proste, nie można też zbyt szybko przechodzić do działania. Warto przygotować sobie plany miesięczne, nawet półroczne, w których poza treścią, ustalimy cele, jakie chcemy osiągać. W ten sposób łatwiej będzie nam motywować do dalszego działania.
Źródło: https://mediaclick.pl/
Leave a reply
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.