Link w Insta stories – jak go dodać?

0
297

Przeglądając InstaStories przesyłane przez influencerów, najprawdopodobniej udało Ci się zauważyć to, że często umieszczają oni w nich linki, które aktywowane są poprzez przeciągnięcie palcem od dołu do góry ekranu, czyli tzw. swipe up.

Z pewnością nieraz zastanawiałaś się w jaki sposób dodać link do swojej relacji. W końcu jest to świetna metoda na odesłanie obserwujących do naszej strony internetowej lub strony produkty, który chcemy polecić. Jednak pomimo wielu starań nie byłaś w stanie nigdzie znaleźć odpowiedniej opcji. Wytłumaczenie tego stanu rzeczy jest proste. Nie każdy ma jednak dostęp do tej funkcji Instagrama.

Kto i w jaki sposób może dodać link do Insta stories?

Linki do InstaStories mogą zostać dodane jedynie przez tych, którzy spełniają przynajmniej jeden z dwóch warunków – mają ponad 10 tys. obserwujących lub posiadają zweryfikowane konto osoby publicznej lub marki.

Jeżeli nie spełniamy żadnego z powyższych wymagań, to opcja dodawania linków do insta stories będzie dla nas niedostępna. Jeżeli jednak udało nam się uzbierać 10 tys. followersów na Instagramie, jesteśmy osobą publiczną lub reprezentujemy jakąś markę, wystarczy, że wykonamy następujące kroki:

  1. Otwórz aplikację Instagram na swoim telefonie.
  2. Przesuń palcem w lewo, aby rozpocząć dodawanie Insta Story
  3. Na górze ekranu użyj opcji „wstaw link” – ikonka łańcucha
  4. Kliknij: „URL”, wstaw link i naciśnij przycisk z napisem „gotowe”
  5. Udostępnij swoje stories tak jak zawsze
  6. Na dole Twojego stories powinien pojawić się napis „zobacz więcej”

Dlaczego Instagram ogranicza możliwość dodawania linków?

Dzieje się tak, ponieważ najprawdopodobniej Instagram chce powstrzymać swoich użytkowników przed opuszczaniem aplikacji.Dlatego też jedyne działające linki w aplikacji, nie licząc płatnych reklam, to te w sekcji bio opisu naszego profilu oraz właśnie w relacjach.

Oczywiście możemy również przesyłać linki za pomocą DM-ów, jednak już dodanie linku w komentarzu spowoduje, że zostanie on wyświetlony jako zwykły tekst, a nie hiperłącze.

Wszystko to ma na celu skłonienie użytkowników do pozostania w aplikacji, tak aby większość interakcji odbywała się właśnie za jej pośrednictwem. Dzięki temu lajkowanie, komentowanie i udostępnianie najczęściej pozostaje w obrębie tego serwisu – komentuje ekspert polskielajki.pl.

Dodatkowym aspektem jest przydatność linków w insta stories dla celów biznesowych, dzięki czemu firmy mogą w prosty sposób zmienić swoje firmowe konto na Instagramie w dochodowy kanał sprzedaży.

Alternatywne sposoby umieszczania linków na Instagramie

Na szczęście restrykcje Instagrama odnośnie tego, kto może umieszczać linki w Insta stories można w pewien sposób ominąć.

Na pewno przeglądając stories na Instagramie natknęłaś się na influencerów, którzy poprzez hasło „link in a bio” lub „link w bio” odsyłają Cię do tej właśnie części swojego profilu, ponieważ to właśnie tam możesz znaleźć link do treści, którymi chcą się z Tobą podzielić. Jednak ta metoda ma swoje ograniczenia, chociażby związane z tym, że ilość linków, które mogą pojawić się w bio naszego profilu jest ograniczona. Dodatkowo jest to też mniej wygodne dla użytkowników, ponieważ wymaga od nich dużo większej liczby czynności do wykonania, aby w dany link kliknąć.

Oczywiście pozostaje również linkowanie w DMach, aczkolwiek jest to kompletnie bezużyteczna forma rozprzestrzeniania linków jeżeli zależy nam na dotarciu do większego grona odbiorców.

Również wstawianie linków w komentarzach zdaje się nie mieć wiele sensu, gdyż użycie funkcji „kopiuj/wklej” na Istagramie zostało mocno ograniczone. Dodatkowo linki w komentarzach wyświetlane są jako zwykły tekst, a nie hiperłącze, w które ktoś mógłby kliknąć i przenieść się na docelową stronę, a nasz komentarz najzwyczajniej prędzej czy później przepadnie w gąszczu innych komentarzy.

Jak widać więc możliwości udostępniania treści spoza Instagrama na naszym profilu, jeżeli nie udało nam się zebrać pokaźnego grona obserwujących, będzie mocno ograniczone.

 

Leave a reply