Gdy paczka staje się prezentem
Pandemia przyczyniła się do przeniesienia większości biznesów do internetu. To natomiast spowodowało, że firmy z każdej strony chcą zyskać uznanie w oczach klientów i dopinają proces sprzedaży do ostatniej kropki, chciałoby się rzec do ostatniego wciśnięcia klawisza Enter. Nic w tym dziwnego. Konkurencja w internecie jest spora i nie zawsze łatwo jest znaleźć elementy, które wyróżniają nas na tle innych, podobnych tematycznie marek.
A gdzie w tym wszystkim papier do pakowania? I tutaj zaczyna się rywalizacja. Zamawiane przez nas produkty, zwłaszcza, gdy mówimy o domowych manufakturach, małych biznesach, a także tych dużych, które do każdego klienta podchodzą indywidualnie, to niemalże prezenty, które każdy z nas chce odpakowywać. Owszem, produkty muszą być zapakowane w karton, aby mogły zostać przetransportowane, jednak w środku dzieją się czary. Otwierasz pudełko, a tam, papier z logo firmy, czasem zapieczętowany woskiem lub firmową naklejką. To musi robić efekt WOW! Przeciąga się odpakowywanie zawartości i do naszego mózgu docierają sygnały, że zaraz odpakujemy prezent. Nie istotne, że kupiliśmy go sobie sami, w końcu zasługujemy na nagrodę. Taka mała rzecz, a jak zmienia sposób postrzegania przez nas zakupu i samej przesyłki. Nie potrzebujesz fizyki kwantowej, wystarczy zwykły papier, a może nie taki zwykły?
Jeżeli chcesz, żeby Twoi klienci tak się właśnie czuli otwierając przesyłkę koniecznie musisz zadbać o najmniejsze detale. Papier do pakowania to dobry dowód na to, że warto. Zwłaszcza, że istnieje możliwość personalizacji takiego papieru lub dostosowania go do Twojej wizji firmy. Jeżeli nie podobają Ci się białe papiery do pakowania, to nic nie stoi na przeszkodzie, aby wdrożyć w swojej działalności kolorowe papiery i bibuły. Rozwiązań w tej kwestii jest wiele. Wszystko jednak zależy od produktu, jaki sprzedajesz i grupy docelowej, do której chcesz dotrzeć. Możesz ujednolicić pakowania względem każdej przesyłki, a możesz za każdym razem dobierać sposób opakowywania produktu w zależności od okoliczności a nawet płci klienta. Ogranicza Cię w tej kwestii wyłącznie wyobraźnia.
Co zyskujesz inwestując w tak drobną rzecz jak papier do pakowania? Przybliżasz klienta do siebie, do swojej marki, szczególnie, gdy Twój interes kwitnie głównie w internecie i nie masz możliwości interakcji bezpośredniej z klientem. Pięknie opakowany produkt jest ukłonem w stronę konsumenta, który podświadomie będzie pamiętał taką przesyłkę i każda następną będzie z nią porównywał. Pamiętaj, klienci uwielbiają być rozpieszczani!
Leave a reply
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.